Livet med ätstörning

Alla inlägg under januari 2013

Av Louise Ulander - 15 januari 2013 19:22

Jag hade egentligen tänkt fasta idag och imorgon, men när jag kom på att vi skulle fara med klassen och köra hundspann imorgon så åt jag litegrann iallafall. Däremot känner jag mig äcklig, fet, värdelös och hatar mig själv nu efteråt.. Men jag får försöka se det från den ljusa sidan, att det kan göra så att jag klarar av att göra till skolan imorgon, eftersom jag verkligen vill åka hundspann imorgon. För sist jag fastade så blev jag hemma från skolan dagen efter med sjukt illamående och spydde när jag försökte äta frukost. Men det blev bättre över dagen och jag kunde fara på skolan dagen efter. Det vill jag verkligen inte ska hända imorgon så jag försöker äta lite. Försöker övertala mig med att lite är bättre än inget fast jag egentligen tycker tvärtom..
Hur som helst, det här fick jag i mig trots allt:

Av Louise Ulander - 5 januari 2013 15:43

Dagens frukost så här klockan kvart i fyra fick bli ett glas cola zero med is, gott och kalorisnålt!

Av Louise Ulander - 3 januari 2013 23:21

Helvete, jag gjorde precis en grej jag lovade mig själv att inte göra. Jag åt precis en skål med naturell yoghurt och müsli. Jag skulle inte äta något efter middagen. Helvete inte ens en sån grej kunde jag hålla.. Men får väl trösta mig med att mamma tror att jag är frisk. (Än så länge iallafall..) så nu sitter jag här med ångest och vill bara gråta över det jag precis gjorde. Mår sjukt illa och vill bara lägga mig och försvinna, jag sviker bara mig själv hela tiden. Åt alldeles för mycket middag också, kyckling och ris, så det var inte speciellt nyttigt heller, massor med kolhydrater och skit.. Fast imorgon får jag hoppa över frukost och lunch (kanske kan äta ett smörgåsrån någon innan jag far till stan om jag orkar, annars får jag klara mig till middagen, men det beslutet orkar jag inte fundera på nu, det bestämmer jag imorgon. Nu ska jag ställa bort skålen och sen ska jag gå upp på mitt rum så jag får vara ifred med herr ångest. Vi hörs!

Av Louise Ulander - 3 januari 2013 16:15

Hallå! Just nu ligger jag i soffan och ser på Junior-VM ishockeyn. Har nästan inte ätit något idag, men jag antar att det är bra. Jag tog mig ett smörgåsrån som jag åt igår, fast åt inte ens halva innan våran hund tog (läs: fick) resten. Måste tillägga att ett helt rån innehåller 14 kalorier så, har kanske fått i mig, 3-5?.. Helt okej iallafall! Sen efteråt tog jag mig ett glas cola zero med is. Helt okej kost än så länge! Fast jag gruvar mig inför middagen, vet inte vad vi ska äta, men ska rekommendera sallad, annars får jag göra en sallad till maten så jag kan ta mindre mat och mer sallad. Fast enligt mamma igår så mättar inte sallad, men det gör det väl visst? Man ska egentligen ha nästan halva tallriken med sallad egentligen.. Sen är det många som byter ut all pasta och så mot sallad och så, så jag ser egentligen inte problemet? Men mamma är som hon är.. Jag ska fortsätta som jag gör med mina måltider, fast snart kom hon och lägga märke till att jag har börjat äta mindre, men jag har en ursäkt som kan funka ett tag, förhoppningsvis till skolan har börjat, sen kan man dra ursäkter från skolan! Sen får jag försöka hitta på anledningar till att stanna på stan efter skolan och komma hem efter dom har ätit, och antingen äta något litet på stan eller så värmer man upp litegrann efter dom har ätit, det borde funka!
Nu blev det väldigt långt, men kände att jag behövde få skriva ut en del!

Av Louise Ulander - 2 januari 2013 15:38

Det här blev dagens frukost, åt först en clementin, och sen efter ett tag så tog jag mig ett smörgåsrån också, så jag kan säga till mamma att jag har ätit mackor och så idag utan att behöva dra till med en hel lögn, för det är ju delvis sant. Sen blir det förhoppningsvis inte så jättefet middag heller, ska kolla om jag få vara med och göra den så det inte blir onödigt mycket fett och så. Skulle vara gott med sallad, fast det vet jag att det inte blir, men man kanske kan göra en sallad bredvid och äta mycket av det och ta mindre mat, tror det blir så! Måste börja äta mer sallad och så, och om jag börjar kanske jag kan få med familjen på det också, nyttigare för oss alla! Men nu ska jag gå och klä på mig, mamma är på väg hem, vi hörs!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Translate

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards