Livet med ätstörning

Direktlänk till inlägg 7 april 2014

Det blir bättre

Av Louise Ulander - 7 april 2014 15:15

Det har hänt så mycket sen jag skrev på den här bloggen sist. Jag har blivit så fri jag tror jag kan bli från mina ätstörningar, fått en diagnos och ja, minns rent utav inte allt just nu.

Hur mår jag då?
Generellt mår jag ganska bra, men jag har dagar/perioder då jag inte orkar någonting. Då jag vill stänga in mig och gråta hur mycket som helst. Dagar då jag inte känner mig värd någonting och då jag har fått för mig att alla hatar mig. Likaså min sociala fobi. Jag kanske inte har nämnt det för er heller. Men jag har utvecklat en social fobi, men då jag börjar bli starkare i mig själv så har även den minskat. Den är inte borta men den är mindre. Jag menar, jag har till och med pratat inför klassen, både på svenska och engelska. Jag är faktiskt stolt. Jag är stolt över mig själv för det. Jag lyckades!
Var inte rädd för att berömma er själv då ni har gjort någonting bra, något ni har skjutit upp eller inte vågat göra tidigare. Jag vet hur det är att fastna i negativa tankemönster och hur svårt det är att ta sig ur. Det är så mycket lättare att trycka ner sig själv än att berömma sig själv, men tro mig, man mår så mycket bättre av att våga ta emot komplimanger och beröm. Både från sig själv och från andra.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Ulander - 23 december 2017 16:13


Dagen före julafton och jag sitter här med en oerhört jobbig ångest. Julen ska vara en glädjens högtid men jag sitter här och uppskattar den inte alls. Jag vill inte ha jul. För mig är julen bara smärta och elände. Jag ser inte framemot att umgås me...

Av Louise Ulander - 2 december 2013 10:08

Kommer jag aldrig att bli fri från den här skiten på riktigt? När jag har byggt upp mig själv så pass bra och känner mig stark i mig själv så faller jag alltid hårt tillbaka. Jag vill inte att Ana ska styra över mig mer, men det är tydligen det hon h...

<3

Av Louise Ulander - 2 september 2013 22:41


So I will pray to you right now To take away my sin, Heal away my brokenness and change this heart again, Without you I am nothing but a weak and dying man, So I will pray to you right now change this heart again, What is going through th...

Av Louise Ulander - 26 augusti 2013 12:31

Den här låten beskriver så sjukt bra vad jag känner. Jag vill, men jag vil inte ...

Av Louise Ulander - 25 augusti 2013 11:13


Hej på er! Jag har haft ett break från den här bloggen ett tag nu för att jag har haft det bättre, men säger haft av den anledningen att jag faller tillbaka till det jag hade lagt bakom mig, typ som min anorexi och depression. Jag mår inte bra lä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Translate

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards