Livet med ätstörning

Direktlänk till inlägg 24 februari 2013

Skriver av mig lite tankar - Mobbning?

Av Louise Ulander - 24 februari 2013 08:19

Ikväll och inatt har jag suttit och läst olika människors mobbing-historier och hur dom har haft det i skolan och i hemmet. Varenda historia tog ont i mig och fick mig att må dåligt, men det var en historia som gjorde extra ont, den fick mig att öppna ögonen för det jag själv går igenom just nu men har lyckats stöta bort och inte tagit åt mig så mycket av. När hon skrev sin berättelse så kände jag igen mig i nästan varenda ord hon skrev och det var hennes historia som fick mig att inse hur jag egentligen har det på skolan.
När jag kom till min nya skola efter sommarlovet så blev jag accepterad för den jag var. Det kom äldre elever och pratade med mig, smsade mig innan jag visste vem de var. Jag umgicks till och med med hon som jag aldrig har tyckt om. Jag trodde att gymnasiet skulle bli en tid jag skulle uppskatta och trivas i, men så blev det inte. Efter några veckor blev hon som jag umgicks mest med jättekonstig efter en liten incident som skedde med glimten i ögat. Hon blev skitsur på mig och började typ hata mig. Detta gjorde mig egentligen inte så förvånad eftersom att jag egentligen visste hur hon var sen tidigare påhopp hon har gjort mot mig och andra på våran förra skola, men även på Facebook. Hursomhelst så började hon sprida rykten om mig och började få i stort sätt hela skolan att hata mig. Så från att det flesta har kunnat prata med mig och brytt sig om mig, tänkt på mig och faktiskt sett mig som någon som var lika bra till att bara ignorera mig och inte låtsas som att jag existerat eller gett mig massa blickar och snackat om mig när jag inte har hört. Det här gjorde det inte lättare för mig när jag redan har haft en riktig jobbig tid i både livet och förra skolan. Har hunnit gå igenom både depressioner med självskada, självmordstankar och självmordsförsök och anorexi. Jag är inte fri från det än men jag kämpar varenda dag. Det värsta av allt är att hon vet att jag har/har haft det väldigt jobbigt och ändå är allt hon vill att trycka ner mig. Hennes högsta dröm verkar vara att trycka ner mig och få mig att må dåligt. Att jag inte fattade när människor försökte förklara för mig att hon inte var den hon verkade vara. Allt jag sa till svars var "Hon har förändrats" "Jag känner henne bättre än er". Jag var tillräckligt dum nog att tro att vi var vänner så jag försvarade henne när folk försökte få mig att inse att hon bara ville komma åt mig. Att jag var så jävla dum nog att inte förstå när hon har hoppat på mig tidigare, innan vi började i samma klass. Jag hatar att jag inte förstod, jag hatar att jag inte lyssnade på dom som såg igenom situationen på ett annat sätt än vad jag gjorde och jag hatar att jag bara stötte bort dom som försökte få mig att inse. Jag hatar att jag inte förstod vad jag satt mig i för situation. Men egentligen har jag väl ingen anledning till att klaga, jag får väl skylla mig själv eftersom jag var så dum som inte förstod vad som höll på att hända. Nu ligger jag här i sängen efter en sömnlös natt klockan kvart över åtta på morgonen och skriver ett klagoinlägg på en blogg som nästan ingen vet existerar. Ingen kommer säkert att se det här, men om nu det skulle vara någon som skulle hitta hit och orka läsa igenom detta skulle nog den stackars människan bara tycka att jag är fånig som ens orkar nämna i det här, det är bara fåniga problem som jag får skylla mig själv att jag har hamnat i på grund av min egen stupidness.. Nu ska jag prata med en som verkar bry sig om mig iallafall. Hör av mig i ett annat inlägg om vad hon mer har gjort mot mig och vad jag har för åsikter om det.

 
 
En tjej som bryr sig

En tjej som bryr sig

24 februari 2013 08:42

Stackars dig blev nästa tårögd när jag läste det här

http://www.Elinwedinlife.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Ulander - 23 december 2017 16:13


Dagen före julafton och jag sitter här med en oerhört jobbig ångest. Julen ska vara en glädjens högtid men jag sitter här och uppskattar den inte alls. Jag vill inte ha jul. För mig är julen bara smärta och elände. Jag ser inte framemot att umgås me...

Av Louise Ulander - 7 april 2014 15:15


Det har hänt så mycket sen jag skrev på den här bloggen sist. Jag har blivit så fri jag tror jag kan bli från mina ätstörningar, fått en diagnos och ja, minns rent utav inte allt just nu. Hur mår jag då?Generellt mår jag ganska bra, men jag har dag...

Av Louise Ulander - 2 december 2013 10:08

Kommer jag aldrig att bli fri från den här skiten på riktigt? När jag har byggt upp mig själv så pass bra och känner mig stark i mig själv så faller jag alltid hårt tillbaka. Jag vill inte att Ana ska styra över mig mer, men det är tydligen det hon h...

<3

Av Louise Ulander - 2 september 2013 22:41


So I will pray to you right now To take away my sin, Heal away my brokenness and change this heart again, Without you I am nothing but a weak and dying man, So I will pray to you right now change this heart again, What is going through th...

Av Louise Ulander - 26 augusti 2013 12:31

Den här låten beskriver så sjukt bra vad jag känner. Jag vill, men jag vil inte ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Translate

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards