Livet med ätstörning

Direktlänk till inlägg 3 januari 2013

Dagens kost än så länge, bortförklaringar och mammas åsikt..

Av Louise Ulander - 3 januari 2013 16:15

Hallå! Just nu ligger jag i soffan och ser på Junior-VM ishockeyn. Har nästan inte ätit något idag, men jag antar att det är bra. Jag tog mig ett smörgåsrån som jag åt igår, fast åt inte ens halva innan våran hund tog (läs: fick) resten. Måste tillägga att ett helt rån innehåller 14 kalorier så, har kanske fått i mig, 3-5?.. Helt okej iallafall! Sen efteråt tog jag mig ett glas cola zero med is. Helt okej kost än så länge! Fast jag gruvar mig inför middagen, vet inte vad vi ska äta, men ska rekommendera sallad, annars får jag göra en sallad till maten så jag kan ta mindre mat och mer sallad. Fast enligt mamma igår så mättar inte sallad, men det gör det väl visst? Man ska egentligen ha nästan halva tallriken med sallad egentligen.. Sen är det många som byter ut all pasta och så mot sallad och så, så jag ser egentligen inte problemet? Men mamma är som hon är.. Jag ska fortsätta som jag gör med mina måltider, fast snart kom hon och lägga märke till att jag har börjat äta mindre, men jag har en ursäkt som kan funka ett tag, förhoppningsvis till skolan har börjat, sen kan man dra ursäkter från skolan! Sen får jag försöka hitta på anledningar till att stanna på stan efter skolan och komma hem efter dom har ätit, och antingen äta något litet på stan eller så värmer man upp litegrann efter dom har ätit, det borde funka!
Nu blev det väldigt långt, men kände att jag behövde få skriva ut en del!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Louise Ulander - 23 december 2017 16:13


Dagen före julafton och jag sitter här med en oerhört jobbig ångest. Julen ska vara en glädjens högtid men jag sitter här och uppskattar den inte alls. Jag vill inte ha jul. För mig är julen bara smärta och elände. Jag ser inte framemot att umgås me...

Av Louise Ulander - 7 april 2014 15:15


Det har hänt så mycket sen jag skrev på den här bloggen sist. Jag har blivit så fri jag tror jag kan bli från mina ätstörningar, fått en diagnos och ja, minns rent utav inte allt just nu. Hur mår jag då?Generellt mår jag ganska bra, men jag har dag...

Av Louise Ulander - 2 december 2013 10:08

Kommer jag aldrig att bli fri från den här skiten på riktigt? När jag har byggt upp mig själv så pass bra och känner mig stark i mig själv så faller jag alltid hårt tillbaka. Jag vill inte att Ana ska styra över mig mer, men det är tydligen det hon h...

<3

Av Louise Ulander - 2 september 2013 22:41


So I will pray to you right now To take away my sin, Heal away my brokenness and change this heart again, Without you I am nothing but a weak and dying man, So I will pray to you right now change this heart again, What is going through th...

Av Louise Ulander - 26 augusti 2013 12:31

Den här låten beskriver så sjukt bra vad jag känner. Jag vill, men jag vil inte ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Translate

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards